همه چیز درباره پرسش مهر و پروژه مهر مدارس

پروژه مهر و پرسش مهر چیست ؟

موضوع پروژه مهر موضوعی است که در رابطه با آن پژوهش های زیادی نگارش می شود. همچنین در رابطه با مسئله پرسش مهر و بررسی روابط و تاثیرات آنها بر روی هم نیز جای بسی تامل است. پژوهش گران در سایت بانک فایل پژوهشی معلمان همواره بررسی های علمی و پژوهشی خود را در این رابطه در معرض مخاطبین این رشته قرار داده اند. در مطلب حاضر تلاش شده است که این موضوع بیشتر و دقیق تر بسط داده شود.

در این مطلب نیز بنده با توجه به شرایط و وضع موجود به مسئله مورد بحث پرداخته و سعی نمودم بوسیله راهکارهای خلاقانه و دانش آموز محور پژوهش عملی خود را پیش ببرم. یافته های مطلب نشان می دهد که فاکتور های مورد بحث ارتباط عمیق و غیر قابل اجتنابی با هم دارند و رابطه معنا داری بین داده های پژوهش وجود دارد.

پرسش مهر

پروژه مهر و پرسش مهر چه کمکی به فرهنگیان می کند ؟

پژوهشگران و محققین برتر در سایت بانک فایل پژوهشی معلمان در طول سالیان متوالی سعی بر این داشته اند که مطالعات گسترده ای بر روی حل مسائل مربوط به  پرسش مهر و زیر مجموعه های پژوهشی آن داشته باشند . به طور قطع به یقین باید گفت که مسئله پرسش مهر و پرداختن و وجوه مختلف و جنبه های گوناگون تحقیقاتی در این رابطه می تواند راهگشای دقیقی در رابطه با علم آموزان عرصه بانک فایل پژوهشی معلمان باشد .

به جرئت می توان گفت که پرداختن به مسئله پرسش مهر یکی از اساسی ترین مسائلی است که می توان در بانک فایل پژوهشی معلمان به آن پرداخت و همچنین در این رابطه موضوع مهمی که جای بحث دارد موضوع پروژه مهر است. پرداختن به این موضوع می تواند راهبرد های آموزشی غیر قابل وصفی را در اختیار پژوهشگران قرار دهد.

مهمترین فاکتورهای پروژه مهر و پرسش مهر

یکی از مهمترین مسائل پیرامون پرسش مهر موضوع پروژه مهر است که می تواند نقش تعیین کننده ای را در رابطه با نتایج پژوهش های پژوهشگران بانک فایل پژوهشی معلمان ایفا نماید. پژوهش گران بانک فایل پژوهشی معلمان بر این باورند که در رابطه با پرسش مهر می توان پژوهش های علمی و مسائل پرمغز و پر محتوایی را ارائه نمود که یکی از مهمترین این وجوه قابل پژوهش بانک فایل پژوهشی معلمان است.

همانگونه که واقفیم در سایت بانک فایل پژوهشی معلمان فاکتور ها و محور های پژوهشی بیشماری وجود دارد که پرداختن به هر کدام از آن موارد می تواند یک سری از مشکلات اساسی را از نظام آموزشی و پرورشی کشور ما برطرف نموده و مرتفع سازد. چرا که متاسفانه در کشور ما از کمبود منابع مطالعاتی رنج می بریم و خصوصا در بانک فایل پژوهشی معلمان هنوز خیلی مانده است که به نقطه قابل اعتماد و امیدوار کننده ای برسیم. بنا بر این نیاز است که در این رابطه در سایت بانک فایل پژوهشی معلمان تحقیقات و پژوهش های قابل قبولی صورت گیرد.

آمارهای واقعی درباره پروژه مهر و پرسش مهر

آمار ها نشان می دهد مسئله پرسش مهر یکی از اساسی ترین موضوعاتی است که جای بحث دارد و نقش تعیین کننده ای در نظرات اندیشمندان و پژوهشگران سایت بانک فایل پژوهشی معلمان دارد. آنچه حائز اهمیت است پرداختن به مسئله پرسش مهر و همچنین موضوعاتی چون پروژه مهر می تواند افق های تازه ای را در عرضه بانک فایل پژوهشی معلمان در پیش روی اندیشمندان باز کند.بنا بر این نیاز است که به مسئله پرسش مهر  و پروژه مهر به صورت گسترده تری پرداخته شود و این موضوع به مسائل پیش رو و چشم انداز های پژوهشی آتی بسط داده شود. اقدام پژوهى در زمره روش هاى تحقیق توصیفى است. هدف این دسته از پژوهش هاى آموزشى، توصیف شرایط یا پدیده هاى مربوط به نظام آموزشى مى باشد. با استفاده از اقدام پژوهى مى توان موقعیت هاى مربوط به اقدام ها و عملیات آموزشى را مشخص کرد و در بهبود آن کوشید.

پروژه مهر

با گذر از تعلیم و تربیت  مکتب خانه ای و تأسیس اولین مدارس به سبک نوین ، آموزش و پرورش وارد مرحله‏ی جدیدی از فعالیت ها و اهداف  خود شده است . تربیت کودکان و نوجوانان بر اساس دیدگاه‏های  نوین روان شناسی و پایه گذاری جامعه‏ای مدرن از یک سو و اتنظارات آحاد جامعه از نظام‏های سیاسی در زمینه فراهم نمودن عدالت آموزشی برای تمامی افراد جامعه از سوی دیگر، باعث شده است که آموزش و پرورش در کنار بخش های سیاسی ، اقتصادی و نظامی از اولویت و جایگاه ویژه ای بر خوردار شود.  به طوری که امروزه در بسیاری از کشورهای توسعه یافته جهان  تعلیم و تربیت بر موضوعات سیاسی ، اقتصادی و نظامی پیشی گرفته و در جایگاه نخست نشسته وعامل اصلی  توسعه سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و نظامی  محسوب می‏شود و همچنین سازگاری با موقعیتهای جدید و متنوع در دورانی که عصر تنیدگی و تغییر سریع اجتماعی است، کار آسانی نیست. امر تعلیم و تربیت، مشارکت جدّی و همه جانبه را می طلبد که در یک سوی آن اولیا، یعنی نخستین معلمانِ فرزندان در خانه هستند و در سوی دیگر مربیان، یعنی معلمانِ دانش آموزان در آموزشگاه قرار دارند. اولیا و مربیان، همواره در تکوین تعلیم و تربیت فرزندان در تعامل هستند؛ بدین صورت که حاصل تربیت فرزندان در خانواده ها، به عنوان پیش نیاز و خمیرمایه شروع کار معلمان در مدارس است و حاصل کار مربیان در مدارس، تربیت عضوی مفید و آشنا به وظایف برای نهاد خانواده و اجتماع است. این تعامل و داد و ستد خانه و آموزشگاه یا اولیا و مربیان، تعاملی پیوسته و همیشگی است و محصول آن، تربیت نسلی پویا، با نشاط، دانش پژوه و با کفایت است که نقش مؤثری در سازندگی و خودکفایی کشور بر عهده خواهند داشت.

پروژه مهر و پرسش مهر در بانک فایل پژوهشی معلمان

آنچه حائز اهمیت است این است که پروژه مهر و موضوعات مربوط به آن تاثیر قابل ملاحظه ای در مسائل پژوهشی در سایت بانک فایل پژوهشی معلمان دارد . مسائلی که در این رابطه مورد بحث است شامل موارد زیادی می باشد که هر یک رابطه مستقیم و معنا داری با قضیه مذکور دارند. در این میان می توان به مقوله پروژه مهر اشاره نمود. در واقع مقوله پروژه مهر از دیدگاه پژوهشگران موضوع ای غیر قابل اجتناب پیرامون مسئله پرسش مهر می باشد. باید گفت موضوع پروژه مهر این موضوع را ثابت می کند که می توان در سایت بانک فایل پژوهشی معلمان افق های تازه ای را بر روی محققین باز کرد.

بسیاری از تحقیقاتی که در موسسات آموزش عالی صورت گرفته است بیشتر در مورد پروژه مهر و به صورت تئوری متمرکز است. اگر هر یک از راهبردهای اجرائی شده به طور کامل انجام نشود، شاید دیگر زمان آن رسیده باشد که به دنبال شناخت راهکارها و هم چنین احتمالات جدیدتری برای مشخص کردن مسائل پژوهشی مربوط باشیم. با وجود اینکه مطالعات کمی و کیفی متعددی در مورد مسئله پرسش مهر وجود دارد اما بیشتر پژوهش ها در این زمینه کمی بوده است و در آن ها به موضوعات فرآیند پروژه مهر که به عنوان یک فاکتور اصلی در پرسش مهر مطرح می باشد توجه نشده است.با توجه به اثرات پژوهش علمی پیرامون مسائل پرسش مهر و پروژه مهر لازم و ضروری بود تا در جهت روشن شدن چگونگی بررسی این موضوع پژوهش هایی انجام شود.

موفقیت هر برنامه‌ای در گرو هدف‌گذاری٬ اجرا و ارزشیابی صحیح است. نمی‌توان انتظار داشت که اگر برنامه‌ای دقیق هدف‌گذاری ٬ طراحی و اجرا نشده بتواند نتایج مؤثری را به همراه داشته باشد. در واقع پایه و اساس هر نوع تغییرنگرش مثبت و حل مساله بر اساس چارچوب عملی و تبین نظری است گرچه  محبت و جاذبه‌ی انسانی نقش بسیار برجسته ای دارد و رابطه انسانی دروازه و دریچه ورود به آن می‌باشد و عوامل مدرسه نتواند با دانش‌آموز رابطه برقرار کند ٬هرگز قادر نخواهد بود محبت خود را به او منتقل سازد و کسی که نتواند رابطه برقرار کند و محبت خود را به دیگری منتقل سازد هیچ گاه نخواهد توانست بر او نفوذی داشته باشد و بدون تردید هیچ تغییر و تربیتی در او به وجود نخواهد آمد.

پیشنهاداتی به معلمان درباره پروژه مهر و پرسش مهر

  • به معلمين پيشنهاد مي‌شود تا از منابع سرمایه فرهنگی و آموزش خلاقیت آگاه باشند و شرايطي براي دانش‌آموزان جهت انجام فعایتهای گروهی، آشنا کردن به کار پژوهشی، انجام فعایتهای درسی، تشویق کردن آنها به موسیقی و….. فراهم نمایند.
  • به معلمين و دست‌اندركاران امر آموزش پيشنهاد مي‌شود تا عوامل مؤثر بر عملکرد تحصيلي و تربیتی را بشناسند، تا براساس اين شناخت در راستاي ارتقاي پيشرفت تحصيلي و تربیتی دانش‌آموزان گام بردارند.
  • شايسته است كه نقش و آموزش نوین زندگی و شيوه‌هاي تربيتي مناسب كه در آن سرمایه فرهنگی رشد مي‌يابد، در برنامه‌ي آموزش خانواده مورد توجه قرار گيرد.

پیشنهاداتی به اولیا دانش آموزان

1-      فرزندان شما بيش از تدارك امكانات و كنترل تحصيلي به والديني نياز دارند كه با ارتقاي دانايي ها و يادگيري هاي خود به ارتقاي سطح فكري خانواده كمك كنند. پدر و مادري كه براي يادگيري فرزندان شان هر سختي و زحمتي را به جان مي خرند ولي براي يادگيري خودشان تلاشي نمي كنند در واقع به فرزندشان لطمه مي زنند. پس در جهت افزايش يادگيري خود نيز بكوشيد.

2-      بزرگترين و مهم ترين وظيفه والدين به خصوص در شرايط فعلي آن است كه با اصلاح نگرش و رفتارهاي خود درباره يادگيري و دانايي به خود و فرزندان ودر يك كلام به ارتقاي سطح فكري و فرهنگي كل خانواده كمك نمايند. البته اين كار راحتي نيست و مهم ترين مانع عادات و رويه هاي معمول جامعه است اما پدر و مادري كه واقعا به صورت منطقي به سعادت خود فرزندان و خانواده مي انديشند بايد گام هاي تدريجي را در اين راه بردارند. يادگيري بسياري از خلاء هاي زندگي را پر مي كند احترام به دانايي تفسير زندگي و ارزش هاي فردي و اجتماعي را تغيير ميدهد .

3-      شواهد حاكي بر آن است كه  بخش زیادی از آموزش نوین زندگی در خانواده آموخته مي‌شود و به طور مستقيم به رفتار والدين مربوط مي‌شود. اعتقاد به منبع سرمایه فرهنگی تجسم یافته در خانواده‌هايي شكل مي‌گيرد كه والدين صميمي و پشتيبان فرزند باشند، لذا والدين جهت پرورش باورهاي درونی کودک، از اعمال كنترل مستبدانه بر فرزندان خودداري نمايند، تأكيد بر اراده و استقلال، تشويق به موقع و مناسب، واگذاري مسئوليت در حد توان فرزند در باورهاي ذهنی مؤثر مي‌باشد، لذا جا دارد كه والدين جهت استقلال‌پروري و شكل‌گيري مسئوليت در فرزندان اقدام نمايند

منبع : بانک فایل پژوهشی معلمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *